torsdag

2011-03-17 @ 12:43:25

jobbet väckte mig nyligen, dvs kl 12! tur, annars hade jag sovit i flera timmar till. ska
jobba över ikväll. jobbar 16.30 - 00. nu → ska jag käka frukost därefter ha hemma spa.



steg 1. ångbad.


steg 2. ansiktspeeling.
1/2 dl strösocker
1 msk olivolja

gör så här: blanda ingredienserna och peela med lätta, cirkulerande rörelser för att avlägsna döda hudceller.

steg 3. ansiktsmask

steg 4. till sist. återfukta.
avlsuta med att smörja in ansiktet med din vanliga ansiktskräm.

.
är stärkande när hyn har blivit matt och glåmig. den fräschar upp och tar bort smuts och döda hudceller.

jag har valt bananmasken.
1 banan
1 msk havregryn
1 mask honung

gör så här: mosa bananen och blanda med havregrynen. blanda sedan röran med honungen och rör till en jämn smet. applicera på fuktad hud och låt verka i 15minuter. skölj och bada ansiktet torrt.
Se till att öppna upp porerna före alla former av ansiktsbehandling eftersom slaggprodukter utsöndras.

gör så här: Koka upp två liter vatten och häll i en stor skål, dra en stor handduk över huvudet och sänk ansiktet över skålen. Blir det för varmt under handduken, släpp in lite luft då och då. Sitt i minst tio minuter och torka sedan ansiktet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0