lördag

2011-05-09 @ 15:21:17

introducerade dagen med en SUPERBRUNCH på hagabadet. MUMS! hur gott som helst. där fick man göra egna våfflor. lyx. efter hagabadet visade andy mig lite runt. mysigt! blev några tunikor rikare under rundan. träffade även på axel, som vi tog ett glas med innan liseberg. vädret var strålande !

första upplevelse-attraktionen vi åkte var såklart den nya:  Atmos fear.
"Kom hit och åk AtmosFear – Europas högsta och kanske världens mest spektakulära fritt fall. Från 146 meter över havet faller man fritt i 110 km/h rakt ner innan attraktionen tvärt bromsas upp.
Vågar du?" -
JAPP !!

jag hatar hödjer men jag älskar att utmana ödet. jag gjorde det - jag satte mig i den. jag grät som ett barn! andy bara satt och skrattade åt mig och höll mig i handen. herregud. människorna på marken var som sandkron när man satt längst upp...

efter liseberg begav vi oss till avenyn. käkade på restaurangen ETT. förrätt, varmrätt & efterrätt och det var helt fantastiskt. vi satt där ett bra tag och njöt av maten och av varandras sällskap. när vi var mätta och belåtna besökte vi andre och magnus som hade stim hemma med ett gäng folk. vi var trötta efter en lång dag och beslöt oss för att inte följa med ut. & åkte hem och sov som små barn.


påväg till hagabadet


första talltiken


andra tallriken


tredje tallriken ... & jag rullade rundor i staden som en köttbulle


vi tog ett glas med axel & hans skjorta


liten kö till atmosfear


tekniskt fel på liserbergsbanan. där satt vi i 10minuter. fick åka två varv. wie!


rastlösa under felet ;)


balder. nyckelring!


finaste baby


jag på ETT


vi var tvunga att döda djuret själva


skål


första gången för mig. men det var gott!
(Fine de claire- Champagne mignonette)


flankstek med smarriga lökringar


serverades med tomatsallad, potatis, pommes och tre såser -
rödvinssås, bearnaisesås och chimmichurri.



efterrätt. Rabarber Napolean med Jordgubbssorbet samt vitchoklad crème


frozen daiquiris & mojito


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0