min sommar

2011-10-20 @ 22:00:12

Som ni vet åkte jag till smögen tillsammans med min pojkvän för jobb. Anledning var för att testa på något nytt. Nytt jobb, nya människor och ny miljö. Främsta anledningen - heltidsjobb, vilket jag inte hade här hemma i Helsingborg. Jag har lärt känna sjukt sköna människor som jag än idag har kontakt med

Boende: Vi bodde i en källare tillsammans med 7 andra. Sämsta någonsin! Efter några dagar gick kylen och frysen i sönder. Men dem fixade det efter många om och men. Vi hade inget kök med fläkt, så vi levde i princip på soppa och mackor. Det var mögel och det luktade illa i hela källaren. & inte nog med det. Våra kläder blev fuktiga. Jag grät av ilska de två första nätterna men insåg att vi inte hade något annat val. Det var bara att bita i det sura äpplet. Jag och min pojkvän delade på en 90säng hela sommaren, då hans säng gick i sönder första natten.. men jag klagar inte

Jobb: Jag och min pojkvän jobbade inte på samma arbetsplats. Jag jobbade på en fisk- och skaldjursrestaurang där jag fick stå i baren, bistron och i serveringen. Jobbade allt från 5 till 15 timmar om dagen. Tröttnade aldrig på mitt jobb. Det var varierande och roligt. Nackdelen var att jag var äldst på jobbet.


Där bodde vi!


Vår fina spis


Bistron


Bistron


Bistron


Bistron


Baren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0